FAQ´s

Informatie over de diensten

Wat is Telehealth

• Als we het hebben over Telehealth verwijzen we naar de verbinding tussen arts/zorgprofessional en patiënt die niet face-to-face plaatsvindt, maar door het gebruik van apparaten, zoals een computer of een mobiele telefoon. 

• Telehealth bespaart in de meeste gevallen veel tijd en reizen. De deelnemer kan een consult aanvragen waar ook binnen Nederland; bijvoorbeeld op het werk. Hierdoor wordt de toegang tot medische zorg beter en makkelijker.

Wat is Health-e

• Health-e is de Telehealth service voor jou en jouw gezin waarmee je altijd in contact kunt staan met een arts of andere zorgprofessional.

• De service biedt verschillende gezondheidsprogramma's die zijn ontworpen om aan jouw behoeften te voldoen. In elk programma kun je een breed aanbod aan diensten vinden met betrekking tot medische ondersteuning als ook wellness-, fysieke en mentale gezondheidsdiensten. 

• De dienst is toegankelijk via zowel een website als een mobiele applicatie. 

Wie is Teladoc Health?

• Teladoc Health is de wereldleider in virtuele gezondheidszorg en is in staat om mensen overal in Nederland te ondersteunen, 365 dagen per jaar en 24/7. Teladoc Health transformeert de gezondheidszorg en stelt mensen in staat een gezonder leven te leiden. 

• De kennis en ervaring van Teladoc Health gaat meer dan 20 jaar terug. Tijdens deze 20 jaar is Teladoc Health meegegroeid in de continu toenemende behoeften van patiënten en professionals in de gezondheidszorg.

Is Health-e een zorgverzekering?

Nee, Health-e is geen zorgverzekering. Health-e biedt zorg en ondersteuning op afstand. Afhankelijk van het abonnement dat je hebt afgesloten, heb je toegang tot verschillende diensten. Als je een vraag hebt voor een zorgprofessional, maar moet wachten op een afspraak of je hebt geen toegang tot een specifieke zorgprofessionals, dan kan Health-e je ondersteunen door het aanbieden van toegang tot een huisarts, een coach of een diëtiste en ook verdere informatie, artikelen, muziekfragmenten en programma´s. Je hebt laagdrempelig toegang en zonder wachttijd.

Wie kan Health-e gebruiken?

• Diensten zoals de 24/7 Online Dokteren de Symptomen Checker zijn onbeperkt toegankelijk voor alle leeftijden en voor alle abonnementen. De andere services zoals Mentale Coaching en de een Consult met de Diëtist zijn beschikbaar wanneer je ouder bent dan 18 jaar en als je het juiste abonnement afgesloten hebt.

• Ook minderjarigen kunnen de diensten gebruiken. Tot 12 jaar staan zij op het account van hun ouder of voogd en kan deze de dienst voor hen aanvragen. Vanaf 12 jaar zullen zij zichzelf kunnen registreren en de dienst kunnen aanvragen. Merk op dat niet alle diensten beschikbaar zijn voor kinderen of jongvolwassenen. 

Welke programma's zijn er?

• Er zijn drie abonnementen om aan de behoeften van jou en jouw gezin te kunnen voldoen: 

- Basis: Onbeperkt toegang tot de Symptomen Checker en de huisarts

- Extra: Onbeperkt toegang tot de Symptomen Checker en de huisarts, uitgebreid met 3 sessies die je kunt plannen met een coach en/of een diëtist en daarnaast een uitgebreide bibliotheek met informatie, muziek en meditaties die je helpen een gezonder leven te leiden. Verder heb je toegang tot het Get Health-e programma: een gepersonaliseerd programma waarbij je wordt ondersteund om gezonder te eten en meer te bewegen. De eerste stap is een gratis intake met de diëtist die samen met jou het programma start. 

- Top: Onbeperkt toegang tot de SymptomChecker en de huisarts, uitgebreid met 8 sessies die je kunt plannen met een coach en/of een diëtist en daarnaast een uitgebreide bibliotheek met informatie, muziek en meditaties die je helpen een gezonder leven te leiden. Verder heb je toegang tot het Get Health-e programma, een gepersonaliseerd programma waarbij je wordt ondersteund om gezonder te eten en meer te bewegen. De eerste stap is een gratis intake met de diëtist, die samen met jou het programma start. 

• Kinderen tot 18 jaar hebben onafhankelijk van het abonnement van de ouder/voogd alleen onbeperkt toegang tot de huisarts en de Symptomen Checker 

Hoe werkt Health-e?

• Zodra je het abonnement hebt afgesloten, kun je je registreren op de pagina van Health-e en direct de diensten gebruiken. 

• Je kunt de diensten gebruiken via het web portaal of via de mobiele applicatie die beschikbaar is voor zowel Android als iOS.

Welke diensten zijn beschikbaar bij Health-e?

De volgende Health-e diensten zijn beschikbaar. Afhankelijk van jouw abonnement heb je wel of geen toegang:

• Symptomen Checker Evaluatie van symptomen: functionaliteit die de symptomen van de gebruiker beoordeeld en een aanbeveling biedt over de mogelijke diagnoses, vervolgstappen die kunnen worden genomen en een eerste inschatting met betrekking tot de ernst van de situatie

• 24/7 Online Dokter: hiermee kun je op elk moment in contact komen met een huisarts. Je wordt teruggebeld of kunt een videoconsult plannen. De dienst is 24/7/365 beschikbaar en bestaat uit een consult met een huisarts en een schriftelijke terugkoppeling die je kunt teruglezen in de app en het web portaal. In sommige gevallen is het mogelijk een recept te ontvangen.

• Consult met de Diëtiste: stelt je in staat om met een diëtist te praten, over bijvoorbeeld vragen over voeding, diëten of overgevoeligheden en jouw leefstijl te optimaliseren door gezondere eetgewoonten te volgen

• Get Health-e programma: Online gepersonaliseerd programma dat start met een intake met een diëtist. Dit programma helpt je jouw gezondheidsdoelen te bereiken, dankzij een dieet en beweegplan aangepast aan de persoonlijk behoeften. In programma's van 4 of 8 weken kunnen de doelstellingen worden behaald, zoals afvallen, gezonder eten, aankomen of fitter worden

• Profielbeheer en informatie: toegang tot eerdere consulten, informatie om beter te slapen, mentaal sterker te worden, recepten, muziek om te ontspannen, geleide meditaties en meer. 


De programma's van Health-e worden constant aangevuld met nieuwe functionaliteiten. Wanneer je hiervoor toestemming geeft houden wij je op de hoogte van de nieuwe functionaliteiten wanneer deze beschikbaar komen.

Waarom zou ik Health-e gebruiken?

Het is een dienst ontworpen met een drievoudige doelstelling: 

- Geruststelling en ondersteuning

  • Direct toegang tot een zorgprofessional 
  • Anoniem vragen stellen aan een zorgprofessional

- Comfort en gemak

  • Geen wachttijden 
  • Geen reistijd, toegang altijd en overal binnen Nederland

- Toegankelijkheid 

  • Betaalbaar
  • Voor alle Health-e klanten 
  • Direct beschikbaar na het afsluiten van het abonnement

De Applicatie

Waar kan ik Health-e applicatie vinden?

De applicatie is beschikbaar om te downloaden, zowel op Google Play voor een Android telefoon als voor een Apple telefoon via de App Store. Een aantal diensten zijn ook via het webportaal beschikbaar. 

Waar kan ik Health-e gebruiken?

• Je kunt de Health-e services overal binnen Nederland gebruiken. Je hebt alleen een internetverbinding nodig. De diensten van Health-e zijn op dit moment niet beschikbaar buiten Nederland.

Registratie

Hoe kan ik me registreren voor de service?

Jouw registratie start bij het afsluiten van jouw abonnement. Daarna word je doorgeleidt naar het Health-e portaal waar het essentieel is om alle velden in te vullen. Daarnaast moet je de Algemene Voorwaarden en de Privacy Verklaring accepteren. Hiervoor moet je naar beneden scrollen en op Accepteren klikken. Zodra je het account hebt aangemaakt, ontvang je een e-mail met een code om jouw account te activeren en het registratieproces te voltooien. Volg zorgvuldig de stappen in de ontvangen e-mail. Als je de activeringsmail niet hebt ontvangen, controleer dan de spam/ongewenste e-mail. Eenmaal volledig geregistreerd, heb je toegang tot de diensten via het portaal en de app.

Kan ik mijn gezinsleden aanmelden voor de dienst?

Ja. Zodra je je registreert, kun je de gegevens van jouw kinderen en/of jouw partner (tot en maximum van 4 personen per huishouden) toevoegen aan jouw profiel. Jouw partner en kinderen van 12 tot 18 jaar kunnen zichzelf registreren wanneer je hen uitnodigt via het portaal of de app met hun eigen e-mailadres. Voor kinderen tot 12 jaar kun je diensten namens hen aanvragen. Zijn de kinderen ouder dan 18, dan vallen zij niet meer onder jouw gezinsplan, maar kunnen zij wel een eigen registratie en abonnement nemen.

Met wie moet ik contact opnemen als ik problemen heb met registreren

Als je problemen ondervindt bij het registreren, controleer je het volgende:

1. Alle gegevens zijn correct ingevuld en de Algemene Voorwaarden en Privacy Verklaring zijn geaccepteerd

2. Het e-mailadres dat je gebruikt om te registreren is niet door iemand anders in gebruik (bijvoorbeeld wanneer jouw partner met hetzelfde e-mailadres al geregistreerd staat).

3. Het wachtwoord dat je gebruikt, voldoet aan de volgende vereisten

• Bevat hoofdletters en kleine letters

• Bevat één nummer

• Bevat één speciaal teken

• Is ten minste 8 tekens lang

4. Als je na het controleren van het bovenstaande nog steeds problemen ondervindt bij het registreren, neem dan contact met ons op.

Ik heb mijn activeringsmail niet ontvangen?

Als je geen activeringsmail hebt ontvangen, controleer de spamfolder of ongewenste e-mail. Als je na 10 minuten niets ontvangen hebt, heb je mogelijk een fout gemaakt in het e-mailadres. Probeer je opnieuw te registreren en als het probleem zich blijft voordoen, neem dan contact op met ons. 

Mijn account is geblokkeerd. Wat moet ik doen?

De beste oplossing is om je wachtwoord opnieuw in te stellen en vervolgens een paar minuten te wachten, voordat je opnieuw probeert in te loggen.

Hoe stel ik mijn wachtwoord opnieuw in?

Op de inlogpagina, onder het wachtwoordveld, vind je een knop "Wachtwoord vergeten?". Je wordt gevraagd om jouw e-mailadres in te voeren en kunt daarna klikken op "Verzenden". Na een paar minuten ontvang je een e-mail om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Als je deze niet ontvangt, vergeet dan niet om de spamfolder of ongewenste e-mail te controleren. Als het niet lukt om het wachtwoord opnieuw in te stellen, neem dan contact op met ons.

Jouw afspraak met de professional

Telefonisch consult - Mag het telefoonnummer dat de professional zal bellen vast en mobiel zijn?

De professional kan zowel naar een vast als een mobiel nummer bellen.

Telefonisch consult - Moet het een Nederlands nummer zijn?

Ja, de dienst is alleen beschikbaar voor Nederlandse telefoonnummers (+31).

Telefonisch consult - Kan ik teruggebeld worden op een ander telefoonnummer dan het nummer dat ik heb geregistreerd?

Ja, op het moment dat je de afspraak met de professional aanvraagt, is er de mogelijkheid om het telefoonnummer aan te passen.

Telefonisch consult - Hoeveel pogingen doen jullie voor het geval ik de telefoon niet kan opnemen?

In het geval dat de professional geen gehoord krijgt, doet de professional nog maximaal 2 pogingen (maximaal 3 in totaal). Het is dus belangrijk dat je jouw telefoon in de gaten houdt.

Telefonisch consult - Wat als ik niet bereikbaar ben?

In het geval dat je de telefoon niet opneemt, doet de professional nog maximaal 2 andere pogingen. Als er na deze 3 pogingen geen contact heeft kunnen plaatsvinden, wordt het consult afgerond en ontvang je hier een bericht over. In het geval van een afspraak met de huisarts kan deze op elk moment opnieuw worden aangevraagd. Wanneer het een consult met de coach of de diëtiste is, vervalt dit consult.

Videoconsult - Kan ik een videogesprek voeren in plaats van een telefonisch gesprek?

Op het moment dat je de dienst aanvraagt, kun je kiezen of je liever een videogesprek plant of dat een professional je belt, zodra deze beschikbaar is

Videoconsult - Hoe werkt een videogesprek?
  • Afhankelijk van de dienst kan je deze via het portaal aanvragen, alle diensten zijn beschikbaar via de app.
  • Selecteer een videoconsult
  • Kies de dag en tijd die het beste past op basis van de beschikbaarheid van de professionals en boek het consult.
  • Wij vragen je om in het kort jouw vraag te omschrijven en eventueel foto´s of documenten toe te voegen.
  • Op het geplande tijdstip logt je in op de app of het portaal. Je hebt 15 minuten voor de geplande tijd toegang tot de virtuele wachtkamer. 
  • Op het moment van het videoconsult: 
  • Ga naar “Mijn afspraken” 
  • Selecteer het specifieke videogesprek met de professional. Je komt in de virtuele wachtkamer. De professional laat je uiteindelijk toe tot het videoconsult.
  • We sturen je 15 minuten voor de afspraak een herinnering. Log tijdig in, zodat de afspraak niet wordt geannuleerd. 
  • Mocht je niet in het gesprek kunnen komen, dan probeert de professional ook altijd te bellen.


Videoconsult - Moet ik een softwareprogramma installeren?

• In het geval van het maken van een afspraak voor een videoconsul via de App, is het essentieel vooraf de Health-e App te installeren uit de Google Play Store of de App Store. Ook moet je de app waarschijnlijk toegang geven tot de microfoon en de camera. Dit wordt direct na de installatie gevraagd of kan in de “instellingen” van jouw telefoon worden aangepast. 

• In het geval van het maken van het videoconsult vanaf een computer, hoef je alleen maar toegang te krijgen tot het Health-e-web portaal vanuit de browser (wij adviseren Google Chrome of Firefox). Afhankelijk van welke browser je gebruikt, kan je gevraagd worden een extra plug-in te installeren en word je waarschijnlijk gevraagd toegang te geven tot de camera en microfoon, zodat het videoconsult kan plaatsvinden.

Videoconsult - Wat moet ik doen als het videogesprek niet werkt voor mij?

In het geval dat de professional niet in staat is om via een videogesprek met je in contact te komen, zal deze telefonisch contact opnemen via het nummer dat je hebt opgegeven bij de registratie. 

De diensten

Symptomen Checker - Hoe werkt Symptomen Checker?

Je krijgt toegang tot een onlineprogramma waar je een vragenlijst doorloopt. Elke volgende vraag wordt aanpast op basis van de antwoorden die je invoert, zodat je uitkomt bij een antwoord met de meest passende diagnose en de actie die je kunt nemen. Deze Symptomen Checker is niet bedoeld voor acute/ernstige situaties en kan op geen manier een arts vervangen. Deze dienst is informatief. 

Symptomen Checker - Hoe vaak kan ik digitale Symptomen Checker gebruiken?

Je kunt deze dienst voor jou en jouw familie, inclusief kinderen, onbeperkt gebruiken.

Symptomen Checker - Kan iedereen gebruik maken van de Symptomen Checker?

Alle geregistreerde gebruikers van de Health-e kunnen gebruik maken van de Symptomen Checker, ongeacht de leeftijd.

Symptomen Checker - Wat moet ik doen om de Symptomen Checker te gebruiken?

Klik op de dienst, accepteer de voorwaarden en beantwoord de vragen die aan je worden gepresenteerd.

Symptomen Checker - Hoe krijg ik toegang tot de Symptomen Checker?

Via de mobiele applicatie of web portaal.

Symptomen Checker - Wat gebeurt er als ik de servicevoorwaarden van de digitale Symptomen Checker niet accepteer?

Je krijgt geen toegang tot deze dienst als je de algemene voorwaarden niet accepteert.

Symptomen Checker - Wat gebeurt er als de Symptomen Checker niet met een duidelijk resultaat komt of wanneer ik me hierin niet herken?
  • De Symptomen Checker geeft altijd een algemene aanbeveling op basis van de antwoorden van de gebruiker en concludeert:
  • Een reeks mogelijke pre-diagnoses
  • De ernst van de symptomen
  • De best mogelijke aanbeveling voor deze specifieke situatie
  • Aan het einde van de Symptomen Checker kun je het gegenereerde rapport downloaden in de app of op het portaal en hierna kun je altijd een afspraak met onze huisarts maken. Bij ernstige symptomen kun je ook het advies krijgen om contact op te nemen met de spoedlijn van jouw eigen huisarts of huisartsenpost of in een hele dreigende situatie het alarmnummer (112 in Nederland).


24/7 Online Dokter - Hoe werkt de dienst 24/7 Online Dokter?

• Via het portaal of de app kun je een consult aanvragen Wij vragen je om in het kort jouw vraag te omschrijven. 

• Er zijn twee manieren om met de huisarts te spreken: telefonisch of via een gepland videoconsult

• Als je een telefonisch gesprek aanvraagt, vindt dit normaalgesproken binnen 2 uur na jouw verzoek plaats. 

• In het geval van het plannen van een videoconsult, hoef je alleen maar de dag en tijd te selecteren die het beste bij jouw behoeften past en op basis van de beschikbaarheid van artsen.

24/7 Online Dokter - Hoelang duurt een consult?

De duur van het consult hangt af van de complexiteit van de symptomen van de patiënt en hun twijfels, maar gemiddeld tussen de 10-20 minuten.

24/7 Online Dokter - Kan ik een afspraak aanvragen voor een noodgeval?

Het is belangrijk te weten dat de services van Health-e geen spoedeisende of acute ondersteuning biedt. Als je het vermoeden heeft dat jouw klachten mogelijk van ernstige aard zijn en dat je je in een medisch noodsituatie bevindt, moet je direct contact opnemen met de dokterspost buiten kantooruren of het spoednummer van jouw huisarts tijdens kantooruren. Mocht je in een noodsituatie zitten, bel dan het lokale alarmnummer. Als je je in Nederland bevindt, is dat 112.

Aandoeningen die we niet op afstand kunnen behandelen, zijn onder meer (maar niet beperkt tot):

• Pijn op de borst

• Kortademigheid

• Ernstige buikpijn

• Hevig bloeden

• Gedachten aan zelfmoord of zelfbeschadiging

• Epileptisch insult

• Bewustzijnsverlies/black-outs

• Hoge koorts bij een baby/kleine kinderen

24/7 Online Dokter - Hoe kan ik de dienst 24/7 Online Dokter aanvragen?

• In het portaal: log in op jouw account en klik op de link 'Medisch' in het bovenste menu. Selecteer in de vervolgkeuzeopties die verschijnen ”24/7 Online Dokter”. 

• In de app: log in op jouw account en ga naar de tab Medisch en selecteer 24/7 Online Dokter. 

24/7 Online Dokter - Welke informatie moet ik delen wanneer ik de afspraak maak?

Je moet jouw telefoonnummer (dat we ook verzamelen bij registratie) en jouw locatie bevestigen. We vragen je ook om een korte reden voor jouw afspraak op te geven. Dit stelt ons in staat om jouw symptomen te beoordelen en te bekijken of de symptomen niet te ernstig zijn om te adresseren met een consult via Health-e. Ten slotte is er een optie om een bestand te uploaden. Je kunt documenten toevoegen die de arts kunnen helpen, zoals een foto van een uitslag of verwonding of bewijs dat je een bepaald medicijn hebt gebruikt als je om een herhaalrecept vraagt.

24/7 Online Dokter - Hoe bereid ik me voor op een terugbelconsult van de huisarts?

Omdat dit een terugbelconsult betreft, weet je niet exact hoe laat je wordt teruggebeld. Het is dus belangrijk dat je jouw telefoon in de buurt heeft en in staat bent om een gesprek op te nemen in de 2 uren die volgen op het maken van de afspraak. Probeer het gesprek in een rustige ruimte te voeren waar je privé kunt spreken en je een goed telefoonsignaal hebt.

24/7 Online Dokter - Wat zijn de kosten voor het gebruik van de huisartsconsultservice?

Deze dienst is onbeperkt beschikbaar 7 dagen per week 24 uur per dag zonder extra kosten voor jou en jouw gezin.

24/7 Online Dokter - Kan ik de service vanuit het buitenland of op vakantie aanvragen?

Nee. Deze dienst kan niet vanuit het buitenland worden aangevraagd.

24/7 Online Dokter - Op welke uren en dagen kan ik gebruik maken van de medische consultatiedienst?

De dienst is 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar beschikbaar.

24/7 Online Dokter - Kan ik een consult aanvragen voor iemand anders?

Je kunt alleen een consult aanvragen voor een ander persoon als het een kind onder de 12 betreft die onderdeel uitmaakt van jouw gezin en die geregistreerd staat op jouw account. In dit geval moet je het verzoek voor de dienst zelf indienen als voogd of ouder en op het moment van het gesprek is het belangrijk om fysiek bij dit kind te zijn zodat hij/zij eventuele vragen kan beantwoorden. 

24/7 Online Dokter - Hoe kan ik mijn eerdere consulten bekijken en de afspraken die ik heb gepland?

Zowel vanuit de mobiele applicatie als via het webportaal heb je toegang tot jouw eerdere consulten waarover de professional een terugkoppeling heeft geschreven. Je kunt hier ook de geplande consulten bekijken en de consulten beheren die je voor de toekomst hebt gepland.

24/7 Online Dokter - Hoelang duurt het totdat ik word teruggebeld?

De arts zal altijd proberen je zo snel mogelijk terug te bellen. Dit is in principe binnen 2 uur na de aanvraag, tenzij het een videoconsult is: dan is het gesprek namelijk gepland. 

24/7 Online Dokter - Kan ik onbeperkt gebruik maken van de dienst?

Ja. De dienst kan onbeperkt worden gebruikt.

24/7 Online Dokter - Kan ik medische informatie delen?

• Om optimale dienst te kunnen verlenen, vragen wij je medische informatie die onze zorgprofessional kan helpen bij de beoordeling te delen. Dit zal worden behandeld volgens de vertrouwelijkheidsnormen die wettelijk vereist zijn voor medische informatie, evenals volgens de procedures die zijn vastgesteld door de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).

• Wanneer je een afspraak aanvraagt, heb je de mogelijkheid om bestanden of foto’s bij te voegen, waarvan je denkt dat het meerwaarde heeft voor het consult.

24/7 Online Dokter - Wordt de informatie gedeeld met mijn huisarts?

Wanneer je hiervoor toestemming geeft kan onze huisarts de uitkomsten van het consult ook delen met jouw eigen huisarts. Bij elk consult met de huisarts vragen wij je of je toestemming geeft deze informatie met jouw eigen huisarts te delen of niet. Wij adviseren voor de beste continuïteit van zorg deze toestemming te verlenen, maar dit is jouw eigen beslissing.  

24/7 Online Dokter - Hoe kan ik foto´s, rapporten en resultaten uploaden?

Op het moment van het aanvragen van een medisch consult, zowel telefonisch of een videogesprek, is er de mogelijkheid om documenten bij te voegen. Zowel afbeeldingen, als PDF- en Word/tekstbestanden kunnen worden toegevoegd. Je kunt maximaal 5 bestanden toevoegen. 

24/7 Online Dokter - Worden mijn gesprekken met de arts opgenomen?

De gesprekken die je telefonisch of per video met de arts voert, worden niet opgenomen.

Over de arts - Praat ik in de dienst met een gespecialiseerde arts?

De dienst wordt ondersteund en uitgevoerd door BIG-geregistreerde huisartsen.

Over de arts - Hebben de huisartsen een registratie in Nederland?

Alle artsen die hun diensten verlenen aan Health-e hebben een BIG-registratie (Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg), dit is een Nederlandse registratie, waarin alle Nederlandse (huis-) artsen en veel andere type zorgprofessionals ingeschreven staan. Na afloop van het consult zul je de naam van de arts en zijn/haar registratienummer ook in de door je ontvangen terugkoppeling terugvinden. 

Recepten/Voorschrijven - Kan de arts een recept voorschrijven?

• Ja. Afhankelijk van de beoordeling kan de arts je via een digitaal recept de medicatie voorschrijven die hij/zij geschikt acht. 

• Het digitale recept wordt via de app of het portaal met je gedeeld en kun je meenemen naar jouw eigen apotheek die je het medicament zal meegeven. 

• Disclaimer: Recepten zijn beschikbaar op basis van de medische criteria van de arts en op basis van de juridische situatie van Telehealth in het land waar je bent gevestigd. Over het algemeen kunnen onze artsen indien nodig vrij beschikbare medicatie aanbevelen, zoals bijvoorbeeld paracetamol. Medicatie die alleen op recept beschikbaar is, zijn afhankelijk van de specifieke voorschriften van elk land. De arts die je bijstaat kan je hierover adviseren. In sommige gevallen word je, om een recept te krijgen, geadviseerd om jouw eigen huisarts te raadplegen om een recept te ontvangen.

Recepten/Voorschrijven - Wat voor soort recepten kunnen worden voorgeschreven?

Alleen de medicatie die binnen het receptbeleid van Teladoc Health valt, zal worden voorgeschreven - naar goeddunken van de arts. De meest voorkomende zijn: antipyretica (koortsverlagende middelen), analgetica (pijnstillers) en ontstekingsremmers.

Recepten/Voorschrijven - Zijn er medicijnen die de huisarts niet kan voorschrijven?

Sommige medicijnen zijn niet geschikt om voor te schrijven zonder de patiënt fysiek te zien. Deze omvatten medicijnen zoals diazepam, sterke pijnstillers, slaappillen en medicijnen die nauwlettend moeten worden gecontroleerd door een eigen huisarts, zoals orale antibiotica.

Onze huisartsen zullen alleen medicijnen voorschrijven, waaronder antibiotica, als ze dat veilig kunnen doen. 

Recepten/Voorschrijven - Kan ik herhaalmedicatie krijgen via de arts van Health-e?

Wij zijn geen vervanging voor jouw eigen huisarts en kunnen geen herhaalrecepten afgeven voor langdurige aandoeningen. Deze worden beheerd door jouw eigen huisarts die je persoonlijk kan onderzoeken.

Voor sommige aandoeningen kunnen we mogelijk eenmalig een recept afgeven. Als je een kortdurende kuur van een herhalingsmedicijn wilt aanvragen, upload dan wanneer je jouw afspraak boekt een foto van het recept dat laat zien dat je die medicatie eerder voorgeschreven hebt gekregen.

Consult met de Diëtist - Hoe werkt een consult met de diëtist?

• Via de app kun je het diëtetiekconsult aanvragen. Wij vragen je om in het kort jouw vraag te omschrijven. 

• Er zijn twee manieren om met de diëtist te spreken: telefonisch of via een gepland videogesprek

• Als je een telefonisch gesprek aanvraagt, wordt er normaalgesproken binnen 2 werkdagen na jouw verzoek contact met je opgenomen. 

• In het geval van het plannen van een videogesprek, hoef je alleen maar de dag en tijd te selecteren die het beste bij jouw behoeften past en op basis van de beschikbaarheid van de diëtisten.

Consult met de Diëtist - Hoelang duurt een diëtetiekconsult?

De duur van het diëtetiekconsult is ongeveer 30 minuten.

Consult met de Diëtist - Hoe kan ik een consult met de diëtist aanvragen?

De dienst is alleen beschikbaar via de App. 

In de app log je in op jouw account en ga je naar de tab Welzijn. Selecteer vervolgens ‘Consult met de Diëtist’.

Consult met de Diëtist - Welke informatie moet ik delen wanneer ik de afspraak maak?

Wij vragen je om jouw telefoonnummer (dat we ook verzamelen bij registratie) en jouw locatie te bevestigen. We vragen je ook om een korte reden voor jouw afspraak op te geven. Dit stelt de diëtist in staat zich voor te bereiden. Ten slotte is er een optie om een bestand te uploaden. Je kunt documenten toevoegen die de diëtist kunnen helpen, zoals een foto of een rapport.

Consult met de Diëtist - Welke informatie moet ik delen wanneer ik de afspraak maak?

Wij vragen je om jouw telefoonnummer (dat we ook verzamelen bij registratie) en jouw locatie te bevestigen. We vragen je ook om een korte reden voor jouw afspraak op te geven. Dit stelt de diëtist in staat zich voor te bereiden. Ten slotte is er een optie om een bestand te uploaden. Je kunt documenten toevoegen die de diëtist kunnen helpen, zoals een foto of een rapport.

Consult met de Diëtist - Hoe bereid ik me voor op een terugbelverzoek van de diëtist?

Omdat dit een terugbelservice is, weet je niet exact hoe laat je wordt teruggebeld. Het is dus belangrijk dat je jouw telefoon in de buurt hebt en in staat bent om de telefoon op te nemen. Probeer het gesprek in een rustige ruimte te voeren, waar je privé kunt spreken en je een goed telefoonsignaal hebt.

Consult met de Diëtist - Wat zijn de kosten voor het gebruik van de diëtetiek consult?

Deze dienst is beschikbaar voor jou en jouw partner (18+). Bekijk jouw abonnement om te zien wat geïncludeerd is in jouw tarief. Als je alle consulten heeft gebruikt of je hebt een Basis abonnement, is er de mogelijkheid consulten bij te kopen.

Consult met de Diëtist - Kan ik de dienst vanuit het buitenland of op vakantie aanvragen?

Nee. Deze dienst kan niet vanuit het buitenland worden aangevraagd.

Consult met de Diëtist - Op welke uren en dagen kan ik gebruik maken van de diëtist?

De dienst is op werkdagen beschikbaar tussen 9.00-17.00.

Consult met de Diëtist - Kan ik een consult aanvragen voor iemand anders?

Nee, dit is niet mogelijk. De eventuele kinderen op jouw polis zijn onder de 18 en hebben daarom geen toegang tot een diëtistenconsult.

Consult met de Diëtist - Hoe kan ik mijn eerdere consulten bekijken en de afspraken die ik heb gepland?

Zowel vanuit de mobiele applicatie als via het web portaal heb je toegang tot jouw eerdere consulten waarover de diëtist de terugkoppeling heeft geschreven. Je kunt hier ook de geplande consulten bekijken en de consulten beheren die je voor de toekomst hebt gepland.

Consult met de Diëtist - Hoelang duurt het totdat ik word teruggebeld?

De diëtist zal altijd proberen je zo snel mogelijk terug te bellen. Dit is in principe binnen 2 werkdagen na de aanvraag, tenzij het een videoconsult is: dan is het gesprek namelijk gepland. 

Consult met de Diëtist - Kan ik onbeperkt gebruik maken van de dienst?

Nee. Afhankelijk van jouw abonnement heb je een beperkt aantal consulten per jaar die je voor zowel diëtetiek als Mental coaching kunt inzetten. Wanneer deze zijn gebruikt, kun je wel consulten bijkopen

Consult met de Diëtist - Welke vragen kunnen de diëtisten beantwoorden?

• Je hebt toegang tot een diëtist wanneer je deze nodig hebt. De diëtist zal je helpen bij alle vragen die je hebt omtrent bijvoorbeeld eetgewoonten, specifieke vragen over voeding of overgevoeligheid, etc. 

• Je kunt elk type vraag stellen met betrekking tot voeding en dieet. De diëtist kan je bijvoorbeeld helpen bij gewicht te verliezen of aankomen, voeding en sport, het starten met sporten of het toewerken naar een bepaald beweegdoel, etc. 

Consult met de Diëtist - Kan iedereen een voedingsconsult gebruiken?

Alle deelnemers boven de 18 jaar kunnen gebruik maken van deze dienst. 

Over de Diëtist - Praat ik in de dienst met een diëtist?

De dienst wordt ondersteund en uitgevoerd door diëtisten die geregistreerd zijn in het Kwaliteitsregister Paramedici.

Over de Diëtist - Hebben de diëtisten een registratie in Nederland?

Alle diëtisten die hun diensten verlenen aan Health-e staan geregistreerd in het Kwaliteitsregister Paramedici. Dit is een Nederlandse registratie waarin alle Nederlandse diëtisten ingeschreven moeten staan en is onderdeel van de BIG (Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg). Na afloop van het consult zul je de naam van de diëtist en zijn/haar registratienummer ook in de door jou ontvangen terugkoppeling terugvinden. 

Het Get Health-e programma - Hoe werkt het Get Health-e programma?

• Bij het aanvragen van de dienst heb je een intakegesprek met een diëtist die samen met jou een vragenlijst invult om jouw huidige fysieke fitheid en jouw medische situatie te beoordelen.

• Op basis van jouw antwoorden en prioriteiten start je met het programma. Dit bestaat uit een dieetplan met dagelijkse recepten, beweegadviezen, tips en leuke extra´s.

• Het programma duurt afhankelijk van jouw situatie en doelen 4- of 8-weken.

• Het programma kan worden aangepast op verschillende voorkeuren en heeft een vegetarisch en een veganistische optie, naast een optie voor mensen die vlees en/of vis eten. 

• Daarnaast zijn er tips en aanpassingen voor mensen met een gluten- en/of lactose-intolerantie.

• Tijdens het programma ontvang je dagelijks aanvullende informatie over bewegen, gezonder leven, lekkere tussendoortjes om het programma goed vol te kunnen houden. 

• Het programma volg je door middel van wekelijkse vragenlijsten waarmee je kunt beoordelen hoe je vordert in het programma.

• Je kunt jouw smartwatch ook informatie laten delen, zodat je ook op die manier doelen kunt stellen en behalen.

Het Get Health-e programma - Hoelang duurt het Get Health-e programma?

Het programma duurt 4- of 8-weken, afhankelijk van jouw voorgeschiedenis, fysieke conditie en jouw doelen.

Het Get Health-e programma - Hoe kan ik starten met het Get Health-e programma?

Selecteer het programma in de app. Het programma is niet beschikbaar in het web portaal. Vraag daarbij eerst een telefonisch consult met de diëtist aan of plan een videogesprek. 

Het Get Health-e programma - Hoe ontvang ik de informatie van het Get Health-e programma?

Alle informatie, inclusief de recepten, de doelen en het beweegplan, kun je in de app vinden. 

Het Get Health-e programma - Kan iedereen zich aanmelden voor het Get Health-e programma?

Iedereen boven de 18 jaar kan zich aanmelden voor het Get Health-e programma. Er zijn redenen waardoor iemand niet in het programma mee kan doen, bijvoorbeeld vanwege extreem over- of ondergewicht, diabetes, zwangerschap en bepaalde medische voorgeschiedenis. Als dit het geval is zal de diëtist een persoonlijk advies geven over gezonde voeding en bewegen.

Mentale Coaching consult - Hoe werkt een consult met de coach?

• Via de app kun je de dienst aanvragen. Wij vragen je om een aantal vragen over jouw situatie te beantwoorden en daarnaast in het kort jouw vraag te omschrijven. 

• Er zijn twee manieren om met de coach te spreken: telefonisch of via een gepland videogesprek

• Als je een telefonisch gesprek aanvraagt, wordt er normaalgesproken binnen 4 werkdagen na jouw verzoek contact met je opgenomen. 

• In het geval van het plannen van een videogesprek, hoef je alleen maar de dag en tijd te selecteren die het beste bij jouw behoeften past en op basis van de beschikbaarheid van mentale coaches. 

Mentale Coaching consult - Hoelang duurt een mentale coaching consult?

De duur van het consult is ongeveer 30 minuten.

Mentale Coaching consult - Hoe kan ik een consult met de mentale coach aanvragen?

De dienst is alleen beschikbaar via de App. 

In de app log in op jouw account en ga naar de tab Mentale Gezondheid en selecteert consult ‘Mentale Coaching’.

Mentale Coaching consult - Welke informatie moet ik delen wanneer ik de afspraak maak?

Wij vragen je om jouw telefoonnummer (dat we ook verzamelen bij registratie) en jouw locatie te bevestigen. We vragen je ook om een paar vragen te beantwoorden en in het kort te beschrijven wat de reden is voor jouw afspraak. Dit stelt de coach in staat zich voor te bereiden. Ten slotte is er een optie om een bestand te uploaden. Je kunt documenten toevoegen die de coach kunnen helpen, zoals een foto of een rapport.

Mentale Coaching consult - Hoe bereid ik me voor op een terugbelverzoek van de coach?

Omdat dit een terugbelservice is, weet je niet exact hoe laat je wordt teruggebeld. Het is dus belangrijk dat je jouw telefoon in de buurt hebt en in staat bent om een gesprek op te nemen. Probeer het gesprek in een rustige ruimte te voeren waar je privé kunt spreken en je een goed telefoonsignaal hebt.

Mentale Coaching consult - Wat zijn de kosten voor het gebruik van de coachingsconsult?

Deze dienst is beschikbaar voor jou en jouw partner (18+). Bekijk jouw abonnement om te zien wat geïncludeerd is in jouw tarief. Als je alle consulten heeft gebruikt of als je een Basis abonnement hebt, is er de mogelijkheid consulten bij te kopen.

Mentale Coaching consult - Kan ik de dienst vanuit het buitenland of op vakantie aanvragen?

Nee. Deze dienst kan niet vanuit het buitenland worden aangevraagd.

Mentale Coaching consult - Op welke uren en dagen kan ik gebruik maken van mentale coaching?

De dienst is op werkdagen beschikbaar tussen 9.00-17.00.

Mentale Coaching consult - Kan ik een consult aanvragen voor iemand anders?

Nee. Dit is niet mogelijk. De eventuele kinderen op jouw polis zijn onder de 18 en hebben daarom geen toegang tot een mentale coachingsconsult.

Mentale Coaching consult - Hoe kan ik mijn eerdere consulten bekijken en de afspraken die ik heb gepland?

Zowel vanuit de mobiele applicatie als via het web portaal heb je toegang tot jouw eerdere consulten waarover de coach de terugkoppeling heeft geschreven. Je kunt hier ook de geplande consulten bekijken en de consulten beheren die je voor de toekomst hebt gepland.

Mentale Coaching consult - Hoelang duurt het totdat ik word teruggebeld?

De coach zal altijd proberen je zo snel mogelijk terug te bellen. Dit is in principe binnen 4 werkdagen na de aanvraag, tenzij het een videoconsult is: dan is het gesprek namelijk gepland. 

Mentale Coaching consult - Kan ik onbeperkt gebruik maken van de dienst?

Nee. Afhankelijk van jouw abonnement heb je een beperkt aantal consulten per jaar die je voor zowel diëtetiek als mentale coaching kunt inzetten. Wanneer deze zijn gebruikt of wanneer je een Basis abonnement hebt, kun je extra consulten bijkopen

Mentale Coaching consult - Waar kan de coach in ondersteunen?

Je kunt een coachingsgesprek aanvragen wanneer je behoefte hebt om met een professional te spreken over een situatie waar je mentale steun bij kan gebruiken. Dit kan bijvoorbeeld gaan over stress, een specifieke gebeurtenis in jouw leven, relatieproblematiek, ondersteuning bij jouw emoties of andere mentale steun. 

Coaching is niet voor zwaardere (psychische) problematiek, zoals depressie, psychoses, zelfbeschadiging, zelfmoordgedachten, zware angsten, etc. 

Mentale Coaching consult - Kan iedereen een coachingsconsult gebruiken?

Alle deelnemers boven de 18 jaar kunnen gebruik maken van deze dienst. 

Klachten en feedback

Hoe kan ik een klacht indienen of mijn ontevredenheid uiten?

Als je een klacht wilt indienen of jouw ontevredenheid wilt uiten over jouw ervaring met de dienst, geven we er de voorkeur aan dat je dit waar mogelijk schriftelijk doet, omdat het ons helpt de omstandigheden van jouw ervaring te begrijpen en te onderzoeken:

De contactgegevens zijn:

• E-mailadres voor klachten met betrekking tot de kwaliteit van de service: Nederland@teladochealth.com  

• Voor klachten of vragen over jouw abonnement of een betaling kan je de contactgegevens vinden op de factuur. 

Hoe kan ik anders feedback geven?

Feedback is altijd welkom. Dit is de manier om onze service en diensten te verbeteren. We horen graag wanneer je tevreden bent, maar ook als de service beter moet of kan.

We sturen een kwaliteitsvragenlijst naar iedereen die onze diensten gebruikt, zodat je de dienst kunt beoordelen en jouw feedback kunt geven.